جاذبه های گردشگری علی آبادکتول+تصاویر

ذخیره‌گاه جنگلی افراتخته
این ذخیره‌گاه در ارتفاعات جنوب شرقی علی‌آباد کتول و در ۶۰ کیلومتری گرگان واقع شده است. این مجموعه از توده‌های سوزنی برگ سرخ‌دار پوشیده شده که از نظر مطالعه و حفظ گونه‌های کمیاب، از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. درخت سرخ‌دار، از معدود سوزنی برگ‌های ایران بوده و رویشگاه آن از نادر جنگل‌های جهان به‌شمار می‌رود.

afra

آبشار کبودوال
آبشار کبودوال در ۴ کیلومتری جنوب شهرستان علی‌آباد کتول و در عمق دره‌ای از جنگل‌های انبوه قرار دارد. آب این آبشار که از چشمه‌های جنوبی ارتفاعات تشکیل شده است، زلال و شفاف و قابل آشامیدن می‌باشد. این آبشار یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های استان گلستان محسوب می‌شود و از تنوع گونه‌های گیاهی و چشمه‌های فراوان برخوردار است. این آبشار در فصول بهار و تابستان محل تفریح انبوه زیادی از مردم منطقه و گردشگران و طبیعت‌دوستان می‌باشد.

kbdval1

kbdval2

غارپلنگ آرام
غارپلنگ آرام، در شهر فاضل آباد؛ در نزدیکی روستای محمد آباد کتول، غار یخچال در کردکوی، دهکده ییلاقی درازنو، غار جهان نما در منطقه حفاظت شده جهان نما، غار اژدرکوه در کردکوی، غار گنج خانه در ارتفاعات جنوبی کردکوی، غار مبارک آباد در مینودشت، غارسیامرز کوه در علی آباد کتول، روستای سیامرز کوه از دگر غارهای زیبا و دینی استان گلستان هستند.

ghar

كوه تیاگو
كوه تیاگو در استان گلستان و در بيست و دوكيلومتري جنوب شرقي علي‌آباد و در فاصله هفت كيلومتري جنوب روستاي افراتخته قرار گرفته است. ارتفاع اين كوه دوهزارو نهصدويک متر است. كوه جنگلي تكيانو سرچشمه رودهاي افراخته و كردروي مي‌باشد. و روستای افراتخته خود نیز یک روستای توریسیتی است که مردم برای ساخت ویلا سعی دارند از زمین های این روستا استفاده کنند.

tiago

چاه علي

اين رودخانه از دامنه غربي كوه رشته خاك در شانزده كيلومتري شرق علي‌آباد سرچشمه مي‌گيرد و پس از عبور از روستاي مشيرآباد به دشت گرگان وارد مي‌شود و رو به سوي شمال غربي از كنار روستاي كنيزك، گلي‌جان و ايمر به درياچه ايمر مي‌ريزد. شاخه ديگر آن به سوي غرب متوجه مي‌شود و در هشت كيلومتري شرق روستاي انبار الوم به رودخانه گرجوان وارد مي‌گردد.

گرجوان

اين رودخانه از به هم پيوستن رودهاي «وجادره» و «زرين‌گل» در هشت كيلومتري جنوب شرقي علي‌آباد تشكيل مي‌گردد و رو به سوي شمال، روستاي «املك» و «سنگدوين» از ناحيه كتول را مشروب مي‌كند و پس از عبور از شرق درياچه قاسم‌خان، روستاي بدراق را پشت سر مي‌گذارد. پس از انحراف به سوي غرب و مخلوط شدن با رودخانه چاه علي‌ در سه كيلومتري شرق روستاي انبار الوم، به گرگان رود مي‌ريزد.

جنگل زرین گل
این جنگل در نزدیکی شهر علی آباد کتول و واقع در استان گلستان است که در این شهر سدی ساخته شده است که این سد نیز به اسم زرین گل معروف است

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه