از خلق حماسه سیاسی تا خلق حماسه اقتصادی

زرین نامه: امسال را رهبر معظم انقلاب اسلامی سال "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" نامیدند. سالی که در انتخابات باید اتفاقات خاصی می افتاد تا بتوان آن را حماسه نامید  .

در ابتدا مشخص خواهد شد که حماسه چیست و چگونه ایجاد می شود!

در مرحله دوم فرمایش حضرت آقا را بررسی خواهیم کرد ایشان فرمودند: “امیدواریم به فضل پروردگار، حماسه‌ی اقتصادی و حماسه‌ی سیاسی در این سال به دست مردم عزیزمان و مسئولان دلسوز كشور تحقق پیدا كند.”

و در آخر انتظارات از رییس جمهور آینده جناب دکتر حسن روحانی

حماسه از نظر لغوی به معنای دلاوری و شجاعت است و در اصطلاح داستانی که دارای دلاوری ها و قهرمانی هایی باشد که در آن حوادث خارق العاده اتفاق بیافتد را حماسه می گویند.

در سال گذشته با وجود اوضاع نا بسامان اقتصادی در کشور که حاصل تحریم های بین المللی و عدم نظارت کافی بر بازار و ایجاد حباب ها توسط سودجویان در بازار مردم عزیز کشور با شرکت در راهپیمایی های روز 22 بهمن در سراسر کشور حماسه ای زیبا آفریدند و حال چه شد که در اولین روز سال 1392 ولی فقیه مسلمین امسال را سال حماسه سیاسی نامید؟ تنها و عقلانی ترین دلیل که می شود به آن اشاره کرد حساسیت فوق العاده مهمترین رویداد سیاسی در خرداد ماه امسال یعنی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بود.

چه بسا که تمامی دشمنان ایران در پی وارد کردن خدشه به آزاد برگزار شدن انتخابات در ایران داشتند و از سویی دیگر مردم را به عدم حضور در شعب اخذ رای تشویق می کردند و با زیر سوال بردن عملکرد شورای نگهبان و عدم احراز صلاحیت بعضی از فراد خاص این موضع تقویت بیشتری به خود گرفت.

اما با بصیرت افزایی که توسط مقام معظم رهبری در سخنرانی های متعدد در بین اقشار مختلف مردم صورت گرفت و شور و حال وصف ناشدنی مردم عزیز، در 24 خرداد بار دیگر مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران حماسه ای تاریخی آفرید که دوست و دشمن را در حیرت وانهاد. بله با حضور تقریبا 72درصد از واجدین شرایط پای صندوق های رای بار دیگر استکبار جهانی سیلی محکمی را بر صورت خود احساس کرد و حماسه سیاسی که مد نظر مقام معظم رهبری با امنیت کامل رقم خورد.

حضرت آقا فرمودند امیدواریم به فضل پروردگار حماسه اقتصادی و سیاسی در این سال به دست مردم عزیزمان و مسئولان دلسوز کشور تحقق پیدا کند.

نکته هایی در فرمایش آقا وجود دارد که به آن اشاره می کنم:

** اول آنکه در تمامی مراحل زندگی وکاری خدا را فرامش نکنیم.

** دوم اینکه حماسه سیاسی به دست مردم رقم خورد و حال نوبت به قطعه سوم رسیده است. اینکه به مسئولان تاکید می شود، مسئولان دلسوز کشور، منظور ما تنها رییس جمهور نسیت، بلکه تمامی مسئولین باید حماسه اقتصادی را رقم بزنند.

جناب آقای روحانی مردم ایران به فضل پروردگار حماسه سیاسی را رقم زده تا شما بتوانید با تدبیر، امید را به زندگی مردم بازگردانید، امیدی که تنها با فضل پروردگار و به کارگیری تمام ظرفیت های موجود در تمامی مسئولین دلسوز وجود دارد.

برادر ارجمند جناب آقای دکتر روحانی، لازم است دوباره وضعیت نابسامان معیشت مردم و بیکاری جوانان عزیز را به شما یادآوری کنم و بیاد بیاوریم شما را که دولت تدبیر و امید خواهید بود، نکند امید واهی را برای مردم به ارمغان بیاورید تا بازهم تجربه تلخ دیگری را برای مردم به جای بگذارید.

ما از شما می خواهیم تا در این سال (طبق فرمایش رهبر معظم) حماسه اقتصادی را کلید زده و قفل اقتصاد و معیشت مردم عزیز را بازگشایی نمایید.

به امید آنروز که امید مردم نا امید نگردد.

نویسنده: حجت الاسلام المسلمین محمد بختیاری

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه