عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه علی آباد کتول با حضور وزرای نیرو و اقتصاد آغاز شد+ تصاویر

عملیات اجرایی فاز بخار و خط انتقال سوخت نیروگاه برق علی آباد کتول با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و محرابیان وزیر نیرو در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش زرین نامه؛ محرابیان در حاشیه آیین کلنگ زنی این طرح، در جمع خبرنگاران گفت: با اجرای این پروژه 50 درصد به ظرفیت نیروگاه برق علی آباد کتول بدون مصرف سوخت و با استفاده از ظرفیت سوخت واحدهای موجود افزوده می شود.
وی اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه طی 3 سال طول می کشد و در نتیجه آن، یک سیکل ترکیبی خوب در نیروگاه برق این شهرستان خواهیم داشت.
محرابیان با اشاره به اینکه تا کنون بیش از یک هزار و 200 مگاوات از بخش بخار نیروگاه های گازی کشور به بهره برداری رسیده،‌ تصریح کرد: با مصوبه جدید شورای اقتصاد، عملیات اجرایی بیش از 2 هزار و 500 مگاوات دیگر به زودی آغاز می شود که این نیروگاه نیز یکی از آنهاست.
به گزارش زرین نامه؛ نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد کتول به ظرفیت ۹۷۲ مگاوات واقع در شهرستان علی آباد کتول متشکل از ۶ واحد گازی V ۹۴.۲ هر یک به ظرفیت نامی ۱۶۲ مگاوات و ۳ واحد بخار هر یک به ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاواتی در دو فاز تعریف شده که در سال ۱۳۸۹ فاز اول این نیروگاه شامل ۶ واحد گازی به بهره برداری رسید و همزمان با دور دوم سفر هیئت دولت به استان گلستان، عملیات اجرای فاز دوم آن آغاز شد. در دوران ساخت این پروژه 700 نفر به طور مستقیم و 300 نفر به طور غیر مستقیم و پس از بهره برداری 100 نفر در آن مشغول به کار می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکاس و خبرنگار: نرگس تجری

انتهای خبر

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه