مهمانی از بهشت در مجلس شهدای علی آبادی ها+ تصاویر

دیشب که از قضا بغض پاییزی آسمان ترک برداشته، چکه چکه شروع به باریدن کرده و هوای شهر را عاشقانه کرده بود، قهرمانی از بهشت هم آمد و مهمان مسجد جامع شهرمان علی آباد کتول شد تا یادواره شهدا و مجلس فاطمیه ای متفاوت را در خاطر شهروندان حاضر در این مسجد ثبت کند.

به گزارش زرین نامه؛ دیشب یادواره شهدای مسجد جامع شهرستان علی آبادکتول برگزار شد. همزمان که دست اندرکاران مراسم، با قرائت قرآن، روایت گری درباره شهدا و اجرای نمایش، سین برنامه ها را به میانه رسانده بودند، تکه ای از قهرمان که معلوم نبود بازمانده از کدام قسمتش هست، داخل جعبه ای دورپیچ شده با پارچه ای مقدس که نامش پرچم است (و هزاران نفر طی این سال ها بابت در اهتزاز ماندنش به نشانه استقلال یک سرزمین، جان داده اند)، به نمایندگی از تمام قامتش وارد می شود. چنان با ابهت که یک به یک مردان و زنان مجلس را تمام قامت سرپا و دنبال خود روان می شوند.
نامش شهید است و در گمنامی، خوشنام شده. آنقدر خوشنام که از خردسال گرفته تا بزرگسال، یک صدا او را لایق احترام توصیف می کنند و برای شفاعت پیش خدا، به وی متوسل می شوند.
مداح مداحی می کند و تابوت میان جمعیت می چرخد و همه تبرکی از او می جویند و با چشم های گریا، به وی التماس دعا دارند.
فضا آنقدر متحول و روحانی شده که به نظر، خودش هم حضور دارد. 
به گزارش زرین نامه؛ این مراسم بعد از عبور شهید از میان جمعیت، با دعای یکی از روحانیون مجلس و اطعام عزاداران فاطمی پایان یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزارش: نرگس تجری

انتهای خبر/
 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه