همه برای به دل نشستن «نماز» به پا خیزیم/ بی توجهی به خدا یعنی خانه سازی با تار عنکبوت در دنیا

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه باید برای به دل نشستن «نماز» به ویژه در دل نوجوانان و جوانان به پا خیزیم، گفت: آنهایی که به دنبال غیر خدا می روند، مثل این است که بخواهند خانه ای از تار عنکبوت برای خود بسازند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی در هشتمین اجلاس نماز استان گلستان با تبریک ولادت حضرت زینب (س)، اظهار کرد: حضرت زینب (س) که می توان ایشان را حضرت حسین (ع) دوم نیز نامید، آنچنان اهمیتی برای نماز قائل بود که حتی در شب عاشورا که شب بسیار سختی هم بود، نماز شبش ترک نشد.
وی با تاکید بر اینکه خیلی از جاها هنوز نماز به دل ننشسته است، گفت: همه ی ما باید برای نماز بپاخیزیم، تا به دل بنشیند. 
نورمفیدی با بیان اینکه قبل از تسخیر ذهن  فرزندان توسط دشمن، آن ها را با آموزش درست، آگاه کنیم، گفت: باید چراغ نماز را در «دل» فرزندان خود روشن کنیم. کارهای عقلی راحت شکل می‌گیرد، اما اینکه به دل بنشیند، مهم است. اگر به دل بنشیند و با تفکر هم همراه شود، به آسانی از دل نمی رود.
وی با بیان اینکه مخاطب ما نسل جوان مخاطب است، اذعان کرد: با همه ی هیجاناتی که در جوان وجود دارد، اما به طور فطری روحیه پذیرش در او وجود دارد. وقتی پیامبر (ص) بار اول میان قوم خود اسلام را معرفی کرد، جوانانی همچون حضرت علی (ع) زودتر پذیرفتند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روش پیامبر اکرم (ص) در ترویج فرهنگ نماز میان کودکان، اظهار کرد: ایشان بدون اینکه به کودکان فشار بیاورد و اجبار کند، آن ها را کنار خود می آورد تشویق می کرد تا شکل نماز را اجرا کنند. 
نور مفیدی خطاب به آن هایی که به اهمیت فضای مجازی توجه ندارند، هشدار داد: این فضا بسیار خطرناک است. خیلی ها را با شعرخوانی، قصه گویی، طنز و ... از مسیر خارج کرده است.   
وی در بخش دیگری از سخنان خود اساس دین را ارتباط با خدا دانست و گفت: جلوه ارتباط با خدا نماز است. اگر سعادت فرزندانتان و آینده و خوشبختی آن ها را می خواهید، باید بدانید که بدون نماز و ارتباط با خدا نمی شود. 
نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان با بیان اینکه همه انبیاء آمدند تا بشر را از دست طاغوت نجات داده و به سمت خدا دعوت کنند، گفت: حتی اگر بهشت و جهنم را نادیده بگیریم، برای زندگی خوب در دنیا، باز هم به نماز نیاز داریم. زیرا این ارتباط عمیق و ریشه دار با خداست که  به انسان آرامش می دهد. 
 نور مفیدی اظهار کرد: آنهایی که به دنبال غیر خدا می روند، مثل این است که بخواهند خانه ای از تار عنکبوت برای خود بسازند. انسان به یک پشتیبان عالم، استوار و قدرت مطلق نیاز دارد که این ها فقط از ویژگی های خداست. کسی که واقعاً به سمت خدا می رود، خودش می فهمد، خدا چطور پشتیبانی اش می کند.
انتهای خبر/
 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه