حضور 500 کارآموز در دوره های فنی و حرفه ای 1401/ مهارت آموزی زمینه ساز پایداری نیروها در مشاغل است

رییس مرکز فنی و حرفه ای علی آباد کتول از حضور 500 نفر کارآموز در دوره های آموزشی این مرکز در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 400 نفر موفق به اخذ گواهینامه و حدود 50 درصد نیز وارد بازار کار شدند.

به گزارش زرین نامه؛ اسماعیل مهاجر در نشست با خبرنگاران علی آباد کتول با اشاره به اینکه مددجویانی از کمیته امداد و بهزیستی نیز در این دوره های آموزشی حضور داشتند، اظهار کرد: این آموزش ها در قالب 2 دوره از آغاز سال جاری برگزار شده است.
وی رشته های دام و آبزیان، برق، اتوماسیون صنعتی، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، درودگری، تعمیر ادوات کشاورزی و خودروهای بنزینی را از جمله رشته های مورد آموزش در مراکز فنی و حرفه ای دولتی این شهرستان برشمرد و گفت: دوره های آموزشی در این مراکز به طور رایگان برگزار می شود.
مهاجر همچنین از انعقاد تفاهمنامه هایی با دانشگاه ها و مراکز آموزشی آزاد این شهرستان در راستای توانمندسازی دانشجویان خبر داد و گفت: باتوجه به روند رو به رشد تکنولوژی، ارائه آموزش های نوین در دستور کار ماست و به دنبال راه اندازی آن تا یکی دو سال آینده هستیم.

جواد شیرآبادی رییس مرکز ارتقاء مهارت های فنی و حرفه ای شهرک صنعتی علی آباد کتول نیز در این نشست، آموزش را زمینه ساز پایداری مشاغل دانست و گفت: تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و شاغلین نیز باید با روند این پیشرفت همراه شوند و کار با تجهیزات جدید را بیاموزند تا بتوانند شغل خود را حفظ کنند. که ما در این راستا به آن ها کمک می کنیم.
وی به تجربه برگزاری این دوره ها در کارخانه خاوردشت اشاره کرد و افزود: چند سال پیش دوره سرویس و نگهداری تجهیزات برای کارکنان برگزار شد که به گفته مسئولان این کارخانه، استفاده بهینه از دستگاه ها و کاهش هزینه ها را به دنبال داشت.

شیرآبادی تصریح کرد: دوره «کارآموزی در محیط کار» نیز یکی از برنامه های در حال اجرای ماست که کارآموزش با حضور در محیط واقعی، آموزش دیده و با حضور در مرکز فنی و حرفه ای، در آزمون رشته مورد نظر شرکت می کند.
مهاجر نیز در بخش دیگری از این نشست گفت: فلسفه وجودی فنی و حرفه ای، الزام آموزش های فنی و حرفه ای برای ورود به صنایع و صنوف مختلف است. که این مهم در سال های اخیر کمرنگ و در نتیجه، منجربه کاهش بهره وری نیروها در این بخش ها شده است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت 2 مرکز فنی و حرفه ای در علی آباد کتول و یک کارگاه در فاضل آباد گفت: در حال حاضر دوره های آموزشی فنی و حرفه ای علاوه بر این مراکز، به طور سیار در شهرها و روستاهای شهرستان نیز برگزار می شود، اما با توجه به اهمیت این آموزش ها، هم به تاسیس مراکز فنی و حرفه ای در شهرهای جدید و هم افزایش نیرو در شهرستان نیاز داریم.

مهاجر در ادامه همچنین با انتقاد از برگزاری دوره های آموزشی موازی در سایر دستگاه ها، گفت: یکی دیگر از مشکلات ما این است که مربی ما در قالب دوره های کاربینی، اطلاعات خود را به روز رسانی می کنند، اما تا دستگاه وتکنولوژی مورد نظر وارد مرکز شود، طول می کشد که این مسئله می تواند در روند آموزش ها خلل ایجاد کند.
رییس مرکز فنی و حرفه ای علی آباد کتول در پایان با تاکید بر اهیمت آموزش های فنی و حرفه ای برای ورود به بازار کار، اذعان کرد: شعار ما «آموزش های فنی و حرفه ای را به خانه ببریم» است و برگزاری دوره های آموزشی سیار توسط مربیان ما در دل محلات و روستاها نیز در راستای تحقق همین شعار انجام می شود.

 انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه