آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه علی آباد کتول+ تصاویر

آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه بسیج ناحیه علی آباد کتول با حضور نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، فرمانده سپاه نینوای استان گلستان و جمعی بسیجیان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ در این مراسم که حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه، احمدی فرماندار، سرهنگ تازیکه فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان ادارات و نهادها، خانواده معظم شهدا و بسیجیان شهرستان علی آباد کتول هم حضور داشتند، سرهنگ مجید زمانی فرمانده پیشین سپاه بسیج این شهرستان، گفت: حفظ ارزش های انقلاب اسلامی بزرگ ترین رسالت ما بر اساس ماموریت هایی تعریف شده برای سپاه پاسداران است.

farmandeh17

وی سپاه را محور وحدت و اعتماد در جامعه دانست و اذعان کرد: این نهاد مقدس از ارکان پیش قدم و پیش برنده در امور مختلف کشور و انقلاب اسلامی است.

 زمانی با قدردانی از دستگاه ها، نهادها، مردم و بسیجیان شهرستان علی آباد کتول، گفت: سال هایی که توفیق خدمت گزاری در این شهرستان عزیز را داشتم، جزو عمر خودم احساس نمی کنم چرا که در این مدت فرماندهان عزیز پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج، پیشکسوتان جبهه جهاد و شهادت، ائمه جمعه و جماعات، فرماندار، روسای ادارات و نهادهای مختلف شهرستان همواره همراه ما بودند.

وی همچنین با قدردانی از نمایندگی ولی فقیه و حافظت اطلاعات سپاه این شهرستان، گفت: که اگر موفقیتی برای من حاصل شد، به سبب تعامل خوب با این دو بازوی قوی سپاه در شهرستان بود.

زمانی در ادامه از همه ی مردم و مسئولین شهرستان طلب حلایت کرد و با اشاره به این سخن امام علی (ع) که فرمودند «بگذارید و بگذرید- ببینید و دل نبندید - چشم بیاندازید و دل نبازید- که دیر یا زود  باید گذاشت و گذشت»، گفت: همواره سعی کرده ام این سخن امیرالمومنین حضرت علی (ع) را سرلوحه خود قرار دهم و اگر در این بین با رفتار یا سخنم زمینه ساز تکدر کسی شدم، حلالیت می طلبم.

این فرمانده پیشین سپاه علی آباد کتول دیدار منظم با خانواده معظم شهدا را از اتفاقات خوشایند دوران مسئولیت خود توصیف کرد و گفت: هرگاه از سختی کار خسته می شدیم، دیدار با خانواده معظم شهدا به ما انرژی دوباره می داد.

حجت الاسلام مهدی نژاد امام جمعه علی آباد کتول نیز در این مراسم با بیان اینکه مسئولیت ها به مثابه فرصت هستند که مانند ابر و باد می گذرند، گفت: بخش زیادی از زمان خدمت سرهنگ زمانی در این شهرستان، با دوران شیوع ویروس کرونا همزمان شد، اما انصافاً ایشان و همکارانشان بسیار خوب در این میدان وارد شده و چه در بحث توزیع بسته های معیشتی در قالب کمک مومنانه و چه واکسناسیون همواره همراه دستگاه ها و مردم بودند.

farmandeh22

وی اذعان کرد: هروقت در کشور مشکل پیدا می شود، سپاه پاسداران تحت عنوان قرارگاه های مختلف، به موقع وارد میدان شده و نمی گذارد کار بر زمین بماند.
مهدی نژاد با قدردانی از خدمات سرهنگ زمانی در این شهرستان، گفت: از حٌسن انتخاب سردار ملک شاهکویی فرمانده محترم سپاه نینوای استان به سبب این انتخاب قدردانی می کنم و امیدوارم سرهنگ علیخانی فرمانده جدید سپاه ناحیه علی آباد کتول هم ماموریت هایی که به دلیل شیوع کرونا، انجام نشد، را ایشان به سرانجام برسانند.
وی خدمت در سپاه را بسیار ارزشمند دانست و گفت: امامین انقلاب و خانواده معظم شهدا همواره نسبت به سپاه محبت ویژه ای دارند و از دیدن فعالیت های آن، لبخند بر لبانشان می آید. ما نیز از این نهاد مقدس قدردانی می کنیم.

farmandeh23

آیت الله عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه 44 مدافع حرم در شهرستان علی آباد کتول داریم که 2 نفرشان شهید شدند، گفت: هر انقلابی در ابتدا شور دارد که برای حرکت در مسیر پیروزی لازم است. اما این شور اگر به شعور تبدیل نشود، بعد مدتی از بین می رود. مردم در بسیاری از عرصه های مختلف این انقلاب اسلامی، نشان داده اند که به شعور رسیده اند. مثل همین داوطلبان مدافع حرم. ولی دربرخی عرصه ها مانند حوزه عفاف و حجاب و انتصاب مسئولان پاکدست هم باید بیشتر تلاش شود تا در همه ی زمینه ها حکومتی به معنای واقعی اسلامی داشته باشیم.

سردار علی ملک شاهکویی فرمانده سپاه نینوای استان گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: صدام در دوران جنگ تحمیلی، نقش امام (ره) و مردم را در برآوردهای خود نادیده گرفت و به خواست خدا حتی یکی از مشاورانش هم چنین موضوع به این مهمی به ذهنشان خطور نکرد و این شد که دیدیم دشمنی تا بن دندان مسلح که ابرقدرت های جهان حامی اش بودند، مقابل انقلاب نوپای ما شکست خورد.

farmandeh24

وی با بیان اینکه در طول این سال ها نیز کسی نمی تواند نقش مهم رهبری و حمایت مردم همیشه در صحنه کشور را در پیشبرد اهداف انقلاب انکار کند، تاکید کرد: ما پاسداران انقلاب اسلامی تا جان در بدن داریم در خدمت این مردم و انقلاب هستیم.

ملک شاهکویی با بیان اینکه سپاه و بسیج در مسیر خدمتب ه انقلاب به دنبال دیده شدن نیست، گفت: به همین دلیل است که سپاه و بسیج در آماج تیرهای دشمن قرار دارد و دشمن ترور فرماندهان سپاه را در دستور کار خود دارد.

 وی تاکید کرد: سپاه و بسیج سد راه دشمن است و می داند که اگر این سد را تضعیف کند، جایگاه ولایت و رهبری را راحت تر می تواند تخریب کند. 

ملک شاهکویی با بیان اینکه امروز ما در جنگی ترکیبی هستیم و امید ما حمایت مردم است، گفت: اگر به تاریخ هم نگاه کنیم، همواره جایی شکست خورده ایم که در چند قدمی پیروزی بودیم، اما به خیال پیروزی، کار دفاع را رها کردیم. جنگ احد و قیام عاشورا نمونه هایی از همین اتفاق است.

سرهنگ محمود علیخانی فرمانده جدید سپاه علی آباد کتول نیز در این مراسم با قدردانی از سردار ملک شاهکویی گفت: خوشحالم که توفیق خدمت در سنگر بسیج و سپاه این شهرستان به واسطه انتخاب ایشان، برای من فراهم شد.

farmandeh34

وی با اشاره فرمایش امام (ره) که فرموده اند؛ کسانی که  در بسیج خدمت می کنند همگی در حال عبادت هستند. اظهار کرد: فلسفه وجودی ما به عنوان، نوکری و خدمت به مردم و انقلاب است که به این نوکری افتخار می کنم. 

علیخانی با بیان اینکه صلابت، اقتدار و امنیت امروز خود را مرهون خون شهدا هستیم، گفت: ما نیز در سپاه پاسداران، طبق اصل 150 قانون اساسی، با کمک بسیج در هر زمان و مکانی حافظ آرمان های انقلاب هستیم.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری بسیج برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین است، گفت: هدف ما در بسیج انجام کارهای بر زمین مانده و خدمت به مردم در ابعاد مختلف است و برای پیشبرد اهداف خود باید مساجد که خاستگاه مردم و بسیجیان است را تقویت کنیم.

علیخانی تاکید کرد: هدف دیگر ما هم افزایی و تقویت سرپنجه ها شامل بسیجیان اقشار، پایگاه های مقاومت، گردان ها، جامعه نخبگانی، بسیج خواهران و پیشکسوتان و... است.

فرمانده جدید سپاه ناحیه علی آباد کتول با بیان اینکه باید در این جنگ ترکیبی که قرار داریم، جهاد تبیین را تقویت کنیم، تاکید کرد: باید همه در کنار هم در این جبهه تلاش کنیم و نگذاریم رهبر معظم انقلاب، همچون سال 88، دوباره فریاد بزند «أین عمار».
وی در پایان با این بیت به سخنان خود خاتمه داد: خدایا چنان کن سرانجام کار/ تو خوشنود باشی و ما رستگار

گزارش: نرگس تجری

انتهای پیام/

 

 

 لینک مرتبط:

متن ها و حاشیه های آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه علی آباد کتول+ تصاویر

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه