برپایی اولین نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در علی آباد کتول+ تصاویر

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علی آباد کتول از برپایی اولین نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ تقی طبرسا در نشست با خبرنگاران شهرستان علی آباد کتول گفت: این نمایشگاه 22 خرداد ماه جاری با عرضه آثار هنرمندانی از 20 استان کشور در قالب 40 غرفه در مصلای امام رضا (ع) این شهرستان افتتاح شد و فعالیت آن به مدت 6 روز ادامه دارد.
وی اظهار کرد: در این نمایشگاه آثاری همچون لباس، پارچه، گلیم، جاجیم، نمد، نواربافی، حصیربافی، غذاهای محلی، چوب، سفال و سرامیک عرضه شده است که علاقمندان می توانند با حضور در این نمایشگاه، آثار مورد نظر خود را خریداری کنند.

طبرسا با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری شرکت نمایشگاه نگین گلستان و رستوران ریحون برپا شده، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، موسیقی مقامی، صنایع دستی و مناطق گردشگری این شهرستان اصیل به هنرمندان است که همچون سفیرانی، معرف علی آباد کتول به مردم استان خود خواهند بود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علی آباد کتول در ادامه گریزی به حمایت این اداره از هنرمندان این شهرستان زد و گفت: سال گذشته میزان اعتبار ما برای حمایت از مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی 700 میلیون تومان بود، اما با استقبال هنرمندان شهرستان، این مبلغ به 3 میلیارد و 750 میلیون تومان رسید و تقریباً همه ی هنرمندان این حوزه از تسهیلات بهره بردند و حتی عده ای که کارشان گسترش بیشتری یافته بود، تسهیلات تکمیلی نیز دریافت کردند.

وی با اشاره به ثبت نام 2 هزار و 500 هنرمند در سامانه هنرمندان این اداره، تصریح کرد: در حال حاضر 12 فروشگاه صنایع دستی و یک بازارچه دائمی صنایع دستی در کبودوال (که چندماه پیش افتتاح شد) تولیدات هنرمندان شهرستان را به مردم عرضه می کنند و علاوه بر آن 9 شرکت تعاونی نیز در زمینه تامین مواد اولیه و فروش محصول نهایی هنرمندان فعالیت می کنند که نگاه ما نیز حمایت از این شرکت ها برای کمک بیشتر به هنرمندان است.

طبرسا همچنین در ادامه با اشاره به ثبت ملی هنر نوار بافی به نام شهرستان علی آباد کتول و ثبت ملی روستای سیاه رودبار به عنوان روستای صنایع دستی، اذعان کرد: علی آباد کتول شهرستانی اصیل است که هنرمندان زیادی در حوزه های مختلف دارد که برای معرفی آثارشان در سطح کشور، باید با اجرای طرح های مختلف و خلاقانه، از آن ها حمایت شوند.

به گزارش زرین نامه؛ در پایان این نشست خبری، از خبرنگاران با اهدای یک اثر از آثار صنایع دستی هنرمندان شهرستان، تجلیل شد.

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

تصاویری از نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در علی آباد کتول

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

sanayeh1

 عکاس و خبرنگار: نرگس تجری

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه