هفت هزار واحد غیر مقاوم در گلستان بازسازی می شوند

مدیرکل بنیادمسکن گلستان از کلنگ زنی عملیات اجرایی ساخت 7 هزار واحد مقاوم در روز «روستا» خبرداد.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ سیدمحمد حسینی درگفتگو با خبرنگاران، اظهارکرد: 56 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در استان گلستان غیرمقاوم است.

وی افزود: امسال اعتبار ویژه ای معادل 350 میلیارد تومان در فاز نخست به استان گلستان اعتبار تخصیص یافت و در روز روستا کلنگ عملیات اجرایی ساخت 7 هزار واحد مقاوم به زمین خواهد خورد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان ادامه داد: در کنار این طرح 3 هزار واحد مسکن محرومان مقاوم سازی می شود که در مجموع امسال 10 هزار واحد مسکونی ناایمن در گلستان مقاوم سازی خواهد شد.

وی بیان کرد: استان گلستان جزو پنج استان حادثه خیز کشور است و در گسل زلزله واقع شده است.

حسینی با بیان اینکه طبق سرشماری نفوس مسکن سال 95 از 208 هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای گلستان، 110 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم است، تصریح کرد: برای پیشگیری از ایجاد خسارت وسیع در حوادث و به منظور به روزرسانی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی طرح ضربتی آمارگیری از واحدهای مسکونی روستایی در سطح گلستان آغاز شده است.

حسینی تاکید کرد: دولت برای مقاوم سازی واحدهای فرسوده طرح ویژه ای قرارداده است که مردم با مراجعه به اداره بنیاد مسکن محل سکونت خود می توانند از تسهیلات و کمک های محل حساب 100 و محل اقشار کم درآمد بهره مند شوند .

مدیرکل بنیادمسکن گلستان به خسارت زلزله در رامیان هم اشاره کرد و متذکر شد: پس از وقوع زلزله در رامیان در کمتر از 48 ساعت 16 اکیپ ارزیابی بنیاد مسکن در منطقه حاضر شدند که 195 واحد مسکونی در رامیان و 55 واحد در آزادشهر دچار خسارت شدند که این واحدها نیاز به بهسازی و بازسازی دارند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه