عزل و نصب های سوفسطایی!

هر چند بعید به نظر می رسد که نماینده منتخب از چنین عزل و نصب های سلیقه ای و من درآوردی و تقسیم غنائم باخبر باشد یا به آنها وقعی بنهد چرا که اساساً وظیفه نماینده عزل و نصب مدیر و مدیر داخلی و کارشناس مسئول و کارشناس و ... نیست ولی چه کنیم که عده ای به قول خودشان شمشیر را از رو بسته اند تا به زعم خودشان حق شان را بگیرند و به جایگاهی که شایسته آن بوده اند ولی از آنها دریغ شده است، برسند!

به گزارش زرین نامه: وحید حاج سعیدی در یادداشتی نوشت: 

مجلس یازدهم چند روز دیگر آغاز به کار خواهد کرد و نمایندگان در برابر قانون سوگند خواهند خورد که با تکیه بر شرف انسانی خویش پاسدار حریم اسلام، نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشند و ودیعه‌ای را که ملت به آنها سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنند و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایند و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشند، از قانون اساسی دفاع کنند و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را مد نظر داشته باشند".  که البته در مجلس دهم بیشتر نمایندگان، حامی و پشتیبان دولت بودند و تامین مصالح آنها را مد نظر داشتندتا مردم! بگذریم

این روزها که شهرستان (به ویژه پس از اعلام اسامی رد صلاحیت شدگان،) عملاً بدون نماینده اداره می شود و خبری از تعویض های پی در پی روسای ادارات، تخریب اورژانس بیمارستان، کلنگ زنی بیمارستان چند طبقه در کوچه شش متری و ... نیست، مشخص نیست که پاسخ نماینده فعلی به پرسش رضوانی مجری صدا و سیما در خصوص تبریک به نماینده جدید، چه خواهد بود؟!

اما انچه مهم است اینکه در این شرایط خاص اقتصادی کشور ، وجود کرونا، تحریم های ظالمانه، پروژه های فراوان نیمه کاره در شهر و استان و ...  شهر نیازمند یک رویکرد جدید و همگرا با تفکرات آرمانی و منطقی است تا با همدلی و وفاق ، فارغ از نگاه های سیاسی و قومیتی بتوان به آینده آن امید وار شد.

با این وجود با رد صلاحیت رقیب اصلی رحمت اله نوروزی گمانه زنی ها در خصوص منتخب این شهرستان تقریباً با واقعیت برابر بود و ایشان با کسب حدود ۶۳ درصد آرا، نماینده حوزه انتخابیه علی آباد کتول در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند. نوروزی که یک دوره سابقه نمایندگی مجلس را دارد، امیدوار است با تجربه ای که از سابقه نمایندگی اندوخته است، در جهت توسعه و آبادانی شهر بکوشد. هر چند سیاست آغوش باز و پذیرش تمام اقوام و قومیت ها و جناح های مختلف سیاسی از سوی ایشان در کسب آراء با اختلاف زیاد بی تاثیر نبود ولی باید اذعان داشت سیاست آغوش باز نماینده منتخب شهرستان و جذب حداکثری و دفع حداقلی نیز علی رغم محاسن و نکات مثبت نظیر تحکیم وحدت اقوام و افراد با گرایشات سیاسی متفاوت ، قطعاً با تبعاتی نیز همراه خواهد بود!

یکی از تبعات زجر آور این سیاست ، درخواست ها و توقعات خارج از حد اعتدال و گام برداشتن به سمت افراط و تفریط، توسط برخی از به اصطلاح منسوبین و نزدیکان به نماینده است که به خودشان اجازه می دهند، قبل از شروع مجلس ، عزل و نصب ها را آغاز کنند! تقسیم پست های مدیریتی، خط و نشان کشیدن برای مدیران فعلی، عزل و نصب های سوفسطایی و مجازی، تهیه لیست کمبود ها و نیاز های واحد ها و دوایر مختلف توسط مدیران خیالی و ... از جمله مواردی است که این روزها در برخی ادارات دیده و شنیده می شود! البته پا روی حق نگذاریم این دوستان صلاحیت های فردی، مدرک تحصیلی و حتی قومیت را هم در نظر گرفته اند و در این عزل و نصب های خیالی، به این فاکتور ها توجه ویژه دارند! این انتصاب ها و انتخاب های مجازی در حالی از سوی برخی از افراد رقم می خورد که هنوز مجلس یازدهم آغاز به کار نکرده است و مشخص نیست آنها طرفدار و هواخواه نماینده منتخب هستند یا مدیر برنامه های ایشان  !

هر چند بعید به نظر می رسد که نماینده منتخب از چنین عزل و نصب های سلیقه ای و من درآوردی و تقسیم غنائم باخبر باشد یا به آنها وقعی بنهد چرا که اساساً وظیفه نماینده عزل و نصب مدیر و مدیر داخلی و کارشناس مسئول و کارشناس و ... نیست ولی چه کنیم که عده ای به قول خودشان شمشیر را از رو بسته اند تا به زعم خودشان حق شان را بگیرند و به جایگاهی که شایسته آن بوده اند ولی از آنها دریغ شده است، برسند!

به نظر می رسد نماینده منتخب روزهای دشواری را پیش رو خواهد داشت چرا که از یک سو، توقعات برخی از طرفداران احساسی و دو آتشه ، قلع و قمع مدیران فعلی و جابجایی اتوبوسی و واگنی است! بماند که دولت نیز هنوز در اختیار اصلاح طلبان است که قطعاً با بسیاری از این عزل و نصب هایی که خوشایند طرفداران نماینده منتخب است،  مخالفت خواهند کرد. از سوی دیگر منابع اقتصادی دولت در این سال ها با افت شدید مواجه شده است و انجام فعالیت های عمرانی را در کل کشور تحت الشاع قرار داده است و اتمام پروژه های عمرانی نیمه کاره یا حتی شروع پروژه های جدید در شهرستان را نیز در هاله ای ابهام قرار خواهد داد.

بدون تردید کار کردن در چنین شرایطی نیازمند یک تیم مدیریتی و حمایتی با انگیزه، جوان و هوشمند است که اولاً دارای دانش و بینشی در حد یا حتی بالاتر از نماینده باشند تا بتوانند در شرایط مختلف یاریگر نماینده باشند و در ثانی سهمی برای خود و اطرافیان خود از سفره نمایندگی مجلس در نظر نگرفته باشند!

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه