گلایه شدید مدیران تلگرامی از نحوه برگزاری مراسم روز خبرنگار!

وحید حاج سعیدی از روزنامه نگاران برجسته استان گلستان در مطلب طنزی به ارتباط برخی مدیران با کانال های تلگرامی اشاره کرد و از گلایه شدید مدیران کانال ها تلگرامی از نحوه برگزاری مراسم روز خبرنگار خبر داد!

به گزارش زرین نامه؛ مراسم روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران امسال در حالی برگزار شد که متاسفانه هیچ کدام از مدیران کانال های تلگرامی در این مراسم حضور نداشتند و این مراسم در سکوت کامل خبری برگزار شد! این موضوع که با انتقاد شدید مدیران کانال های تلگرامی همراه شد، بازتابهای گسترده ای نزد اصحاب رسانه داشت و فعالان عرصه رسانه موضع گیری های منتقدانه ای در این باب داشتند و از این موضوع به شدت گلایه مند شدند.

مدیر کانال تلگرامی «دولخ نیوز» ضمن ابزار تاسف شدید از عدم دعوت به مراسم تجلیل از خبرنگاران، به خبرنگار ما گفت: بی شک نقش کانال های تلگرامی در عرصه اطلاع رسانی بر هیچ کس پوشیده نیست و اقبال عمومی از این پیام رسان و کانال های خبری مرتبط با آن موید این مطلب است. وی اذعان داشت در حالیکه بیش از 30 میلیون ایرانی با فیلتر شکن از این سامانه استفاده می کنند، متاسفانه برخی مدیران از ارسال اطلاعات و تعامل با مدیران تلگرامی خودداری می کنند که جای تعجب است! امید واریم هر چه سریعتر سایر مدیرانی که از تعامل با مدیران تلگرامی سر باز می زنند و حتی در این راه سنگ اندازی می کنند، به اهمیت موضوع پی ببرند و قضیه را جدی بگیرند.

مدیر کانال تلگرامی «چی چی نیوز» نیز پس از انتشار پست مهمی در خصوص تصادف یک دستگاه سه چرخه با گربه در کوچه نفت سیاه، با خبرنگار ما همراه شد و گفت: ما خبرنگاران(!) به صورت شبانه روزی در حال انتشار اخبار در تلگرام هستیم ولی موقع تجلیل که می شود عده ای دیگر که به زعم خودشان در هیچ مراسمی دعوت نیستند خبرنگار می شوند و از آنها تجلیل به عمل می آید! در حالیکه کانال های تلگرامی از انتشار هیچ خبری باز نمی مانند و همه اخبار را بدون کم و کاست منتشر می شکنند، مسئولان باید نگاه خود را نسبت به رسانه تغییر دهند و در شناسایی خبرنگاران واقعی از خبرنگار نما ها بیشتر دقت کنند! امیدواریم مسئولان ضمن پذیرفتن تلگرام به عنوان بزرگترین پیام رسان کشور، بی خیال پیام رسان های داخلی شوند و قدر زحمات مدیران تلگرامی را بدانند.

مدیر کانال خبری «پنداس نیوز» نیز در پاسخ به این سوال که آیا شما برای انتشار اخبار و فعالیت های رسانه ای دوره ای طی کرده اید یا مجوزی از اداره فرهنگ و ارشاد دارید گفت: انتشار یک عکس و یک خط نوشته که دیگر نیازی به دوره و مجوز و این جور جنگولک بازی ها ندارد. انتشار محتوی جلسات هم ان شالله باشد با خبرنگاران نشریات مکتوب و پایگاه های خبری که کلاس و دوره رفته اند و مجوز دارند و هر سال از آنها تجلیل می شود! ما که بخیل نیستیم... در ضمن وقتی مدیران از ما درخواست می کنند اخبار و مطالب شان را منتشر کنیم، ما نمی توانیم روی آنها را زمین بزنیم و مجبوریم لابلای پست ها و آگهی های تبلیغاتی مربوط به فروش دوغ و ماست و شیر و مبل و کلاس کنکور و ... اخبار آنها را هم منتشر کنیم!

وی در پاسخ به این مطلب که انتشار برخی اخبار گاهی اوقات بازتاب امنیتی دارند یا ممکن است ایجاد تشویش اذهان عمومی کند و به تشکیل پرونده یا حتی دستگیری مدیران کانال های تلگرامی منجر شود گفت: سال گذشته چندین مدیر تلگرامی در استان گلستان بازداشت شدند و امیدواریم این اتفاق برای ما نیفتد!

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه