اینفوگرافیک عملکرد فرودگاه بین المللی گرگان

فرودگاه گرگان یکی از فرودگاههای است که قدمت آن به 50 سال قبل بر می گردد. این فرودگاه ابتدا در زمینی به مساحت 100 هکتار و دو باند خاکی چمنی به شکل متقاطع و به طول 1000 متر احداث شد.

 به گزارش زرین نامه؛ فرودگاه گرگان در ابتدا به عنوان یک پایگاه جهت هواپیماهای سمپاش شرکت هواپیمایی خدمات ویژه وابسته به وزارت کشاورزی و همچنین در مقطعی توسط وزارت پست و تلگراف و تلفن وقت به منظور مبادلات پستی مورد استفاده قرار داشته و تا سال 1374 این فرودگاه فاقد هرگونه تجهیزات فرود گاهی و ناوبری بوده است.

در سال 1374 آرزو و خواست مردم شریف استان محقق شد و با سفر پربرکت مقام معظم رهبری و تأمین اعتبار ده میلیارد ریالی ساخت فرودگاه جدید گرگان آغاز گردید و در بهمن ماه 1379 فرودگاه جدید گرگان با انجام دو پرواز در هفته در مسیر تهران، گرگان، تهران عملیاتی شد. از سال 89 تا کنون با توجه به افزایش تقاضای سفر هوایی و همچنین افزایش پروازها از دو پرواز در هفته در ابتدا شروع بکار فرودگاه به 96 پرواز در هفته در حال حاضر رسید و انجام پروازهای حج تمتع، عمره و عتبات عالیات، دراین فرودگاه انجام می شود.

لازم به ذکر است فرودگاه گرگان با پذیرش و اعزام 26 پرواز و 6888 زائر ، در بین 20 فرودگاه دخیل در عملیات حج ، در جایگاه سوم عملکرد پروازی کشور و بعد از فرودگاههای امام خمینی (ره) و مشهد درسال 1396 قرار دارد.

Info Frodgah gorgan

طراح محمد اسماعیلی

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه