شیر خواره های اهل سنت گلستانی، میهمان «علی» کوچک کربلا شدند+ تصاویر

بانوان اهل سنت روستای اودک دوجی در گلستان هم شیرخوارگان و کودکان خود را بر سر سفره ارادت به حضرت علی اصغر (ع) آوردند و بسیاری از آن ها، همچون «امینه» نذرها داشتند.

به گزارش زرین نامه؛ وارد مدرسه می شوم، مدرسه ای نوساز که همین چند روز پیش افتتاح شد و تابلوی نام شهید اهل سنت یوسف گری روی سردر آن بالا رفت.

سالن مدرسه که وارد می شوم، نمازخانه سمت چپ من است. چشمم به یک مشت رنگ که انگار پاشیده باشند در اتاق می خورد، کودکان سبز پوشی که میان دامن مادرانی با پیراهن های بلند و چارقدهای گلی آرام گرفته اند....

ahlesonat1

اینجا روستای اودک دوجی شهرستان علی آباد کتول است که مادرانش به یاد حضرت علی اصغر (ع) این روز محرمی لباس سبز به تن فرزندانشان کرده و با همه ی دوستی و ارادتشان به خاندان اهل بیت پیامبر (ص) به این مجلس آورده اند.

مجلس حضرت علی اصغر (ع) در اودک دوجی با تاخیر از همه ی کشور برگزار شده، چرا که اینجا مکانی برای برگزاری مراسم نبود و همکاری آقای اودک مدیر مدرسه و محمد باشقره فرمانده پایگاه بسیج این روستا باعث شد، نمازخانه شهید یوسف گری میزبان مراسم باشد.

دختران 6-7 ساله اهل سنت با آن پیراهن های بلند مرسومشان که روپوش های سبزی هم به یاد حضرت علی اصغر (ع) و حضرت رقیه (س) روی آن انداخته اند، معصومیت چهره هایشان بیشتر هویدا شده، در ورودی سالن به استقبال مهمان ها ایستاده اند.  

ahlesonat1

شنیدم که می گویند مادرانشان برای گرفتن این لباس ها و پوشاندن به فرزندانشان در آغاز مجلس صف ایستاده بودند و هر کدامشان می خواستند حتماً یکی از این روپوش ها داشته باشند.

ahlesonat1

همه ی این صف و درخواست هم از آن جا شروع شد که مهدیه اودک قاری قرآن خردسال روستا می خواست یکی از این لباس ها را بپوشد و پشت تریبون قرآن بخواند که مادران دیدند و خواستند فرزندان آن ها لباس حضرت علی اصغر را به تن کنند.

بعد از قرائت قرآن توسط مهدیه با آن صدای دلنشین، مادران اهل سنت با صلواتی مجلس را برای سخنرانی حجت الاسلام حسن گنجی مشاور عقیدتی نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوای استان گلستان آماده می کنند.

ahlesonat1

گنجی در جمع مادران روستای اودک دوجی می گوید: حضور شما مادران گرامی به همراه فرزندانتان در مراسم امام حسین (ع) قلب پیامبر را شاد کرد و این کاری بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به درسی که سید و سالار شهیدان (ع) در قیام کربلا با ما آموخت، می گوید: امام حسین (ع) به ما آموخت بنده کسی غیر از خدا نباشیم. بصیرت کسب کرده و دشمن شناسی بیاموزیم.

گنجی با بیان اینکه امام حسین (ع) کشتی نجات است، می افزاید: به گفته پیامبر اعظم (ص) کسانی که می خواهند در امواج متلاطم دنیای مادی غرق نشوند، باید سوار کشتی امام حسین (ع) شوند.

ahlesonat1

وی همچنین با اشاره به اینکه عاشقان در راه امام حسین (ع) از همه چیز خود می گذرند، اذعان می کند: مدافعان حرم که در راه دفاع از آل بیت (ع) به درجه رفیع شهادت نایل می شوند، نمونه بارز این عاشقان هستند.

حجت الاسلام گنجی بعد از سخنرانی، روضه ای در باب حضرت علی اصغر (ع) می خواند، مادران اهل سنت چارقدهای گلی و بلند خود را روی صورت می کشند و در مصائب امام حسین (ع) و اهل بیت و یارانش غم وجودشان را فرا می گیرد. 

ahlesonat1

بعضی مادران،  به یاد حضرت رباب مادر حضرت علی اصغر (ع) از جا بر می خیزند و نوزادان خود را در آغوش می کشند. صدای لالایی که بلند می شود چند نفر دیگر هم می ایستند و نوزادان خود را روی دست می گیرند. با ایستادن مادران و تاب دادن فرزندانشان در آغوش، انگار رنگ ها مواج شده اند و دریایی بزرگ از عشق در نماز خانه کوچک مدرسه به نمایش در می آید. 

ahlesonat1

مراسم که تمام می شود «امینه» یکی از بانوان اهل سنت روستا که چند سالی می شود در آرزوی مادر شدن است، یکی از لباس های سبز را درخواست می کند. می گوید در اینجا دعا کردم مادر شوم، این لباس را به تن فرزندنم بپوشانم و به این مراسم بیاورم.

«زبیده» هم یکی دیگر از عاشقان اهل سنت اهل بیت (ع) است که بعد از مراسم جارو به دست می شود تا خادمی مجلس حضرت علی اصغر و امام حسین (ع) را در این مراسم به عهده بگیرد و بعد از رفتن مهمان ها آن جا را تمیز کند.

مهمان ها وقت خروج از مدرسه لیوان های شیری را می نوشند که «آی سلطان قرنجیک» تهیه کرده است تا میان مهمان ها توزیع کند.

مراسم تمام شده، بعضی از مادران به سمت مسئول حوزه بسیج حضرت معصومه (س) می آیند و از برگزاری این مراسم ابراز رضایت می کنند. می گویند ما دوست داریم چنین مراسم هایی بیشتر در روستایمان برگزار شود. 

ahlesonat1

ahlesonat1

ahlesonat1

ahlesonat1

ahlesonat1

ahlesonat1

ahlesonat1

ahlesonat1

ahlesonat1

ahlesonat1

ahlesonat1

ahlesonat1

ahlesonat1

به گزارش زرین نامه؛ همایش شیرخوارگان حسینی برای اولین بار در روستای ترکمن نشین اودک دوجی و ذیل نخستین اجلاسیه ملی 4000 شهید استان گلستان برگزار شد.

گزارش و عکس: نرگس تجری

انتهای پیام/

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه