نشست نمایندگان کشاورزان، باغداران و دامداران گلستان با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس

همزمان با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در استان گلستان، جمعی از کشاورزان، باغداران و دامداران استان گلستان در دیدار با اعضای خانه ملت به بیان دیدگاه ها و مشکلات خود در این حوزه پرداختند.

به گزارش زرین نامه؛ در این دیدار که سالن اجتماعات علامه جعفری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، مشکلات حوزه های مختلف دامپروری، کشاورزی، زنبورداری، مرغداری و ... از سوی دست اندرکاران این حوزه بیان شد.

کمبود و گرانی نهاده ها، عدم برنامه ریزی در خصوص کشت جایگزین، ممنوعیت کشت شالی، ضرورت امهال وام های کشاورزی، قیمت دستوری تولیدات دامی، افزایش هزینه های نگهداری ، حقوق پرسنل و حق بیمه، عدم بهره مندی دامداران سنتی از حمایت های دولت ، اطاله صدور مجوز از جمله مشکلات مطرح شده در این جلسه بود.
سنگدوینی نماینده گرگان در این نشست با بیان اینکه اقتصاد گلستان کشاورزی است گفت: در آمد مردم گلستان 50 درصد میانگین کشوری است و چنین جلساتی اگر مصوبه و خروجی مثبت نداشته باشد، به اعتمادی نسبت به مسئولین و نظام حاصل می شود.
کوهساری دیگر نماینده گلستان در خصوص حذف ارز ترجیحی گفت: این ارز باید به مرور حذف می شد و اگر تدبیری اندیشیده نشود 30درصد مرغداری ها و 60 درصد دامداری های استان تعطیل خواهند شد.
در ادامه مهاجر معاون وزیر کشاورزی ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از کشاورزان گفت: به دلایل سیاسی و جنگ بین برخی کشور ها جهان با مشکلات عدیده در تامین غذا مواجه شده است و همه کشورها صادرات شان را به حالت تعلیق در آورده اند و ضرورت حمایت از کشاورزی در این برهه نمایان می شود. وی همچنین از طرح کشت قراردادی و کاهش قیمت کود به منظور حمایت از کشاورزان خبر داد.
برومندی دیگر معاون وزارت جهاد کشاورزی، استان گلستان را یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور برشمرد و گفت: برنامه های متعددی برای این استان در نظر گرفته است و طرحی با مشارکت شرکت های هلندی و ژاپنی جهت اجرا در این استان در حال پیگیری است.
در پایان عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به این نکته که امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده است اظهار داشت: کمیسیون کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان اقدامات گسترده ای را آغاز کرده است. استمهال وام ها، تضمین خرید محصولات کشاورزی، تلاش برای احیا و حمایت محصولاتی نظیر توتون و پنبه، اعطای وام به کشاورزان دارای بدهی بدون الزام تسویه حساب وام ها قبلی، پرداخت خسارت به خسارت دیدگان و ... از جمله برنامه های این کمیسیون است.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه