طرح خدمات کشاورزی پهپادی در گلستان رونمایی شد/صرفه جویی 98 درصدی آب با این طرح

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: دو فروند پهپاد خدمات کشاورزی به مددجویان تحت حمایت گلستانی تحویل داده شد.

به گزارش زرین نامه؛ آئین رونمایی از طرح خدمات کشاورزی پهپادی امروز با حضور استاندار گلستان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی برگزارشد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در این مراسم اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان یکی از رویکردهای اصلی این نهاد است.

عیسی بابایی افزود: این دو فروند پهپاد کشاورزی با هدف ایجاد مشاغل نوین و دانش بنیان و استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل در بین مددجویان واگذار شده است.

وی تصریح کرد: این پهپادها قابلیت هایی چون سم پاشی، مبارزه با آفات، محلول پاشی، بذرپاشی، کودپاشی، گرده افشانی، مه پاشی گرم، تغذیه آبزیان ، طیف سنجی و مساحت سنجی دقیق دارد.

بابایی بیان کرد: پس از پایان دوره و گرفتن گواهی نامه خلبانی توسط این کارآموزان با هماهنگی بانک های عامل به هر کدام از آنها تسهیلات اشتغال با اعتباری بالغ بر۲۷۰ میلیون تومان پرداخت شد تا با تشکیل تیم سه نفره و خرید پهپاد به کسب و کار مشغول شوند.

وی گفت: کمیته امداد برای خرید این پهپادها، وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله در اختیار مددجویان قرار داده است، اما پیش‌بینی می‌شود با درآمدزایی بالای پروژه‌های کشاورزی، همان سال نخست کل هزینه پهپاد توسط مددجویان بدست آید.

بابایی اذعان کرد: این پهپاد‌ها در هر روز توانایی سمپاشی بیش از هشت هکتار زمین را دارند که با توجه به زمینهای زراعی برنج، گندم، جو و... در مناطق دشت و کوهستانی استان ، سود سالانه این طرح برای هر گروه از مددجویان سالانه ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده و از مزایای این طرح صرفه جویی ۳۵ درصدی در مصرف سموم و ۹۸ درصدی در مصرف آب و در نتیجه بهره وری بالای آن است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در خاتمه گفت: با اجرای طرح های نو و دانش بنیان ، نگاه نو به مجریان طرح اشتغال ارائه و ظرفیت ها و فرصت های لازم برای این منظور فراهم شود.

منبع: گلستان ما

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه