یک میلیون و ۳۱۱ هزار نفر در استان گلستان واجد شرایط رای دادن هستند

طهماسبی معاون سیاسی امنیتی گلستان

رئیس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به اینکه انتخابات شوراهای شهر و روستا وارد مرحله نهم شده است،گفت: بیش از یک میلیون و ۳۱۱ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند.

به گزارش زرین نامه به نقل از تسنیم؛ علی اصغر طهماسبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از زمان آغاز فرآیند انتخابات شوراهای شهر و روستا، 8 مرحله انجام شده و با ارسال لیست تائید یا رد صلاحیت داوطلبان از هیئت نظارت بخش‎ها و شهرها وارد مرحله نهم انتخابات شدیم.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان تاکید کرد: در این مرحله لیست‎های ارسالی از هیئت‎های اجرایی در هیئت نظارت به مدت یک هفته بررسی و صلاحیت نامزدها اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: از یک میلیون و 868 هزار نفر جمعیت استان گلستان، بیش از یک میلیون و311 هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که پیش‌بینی می‎شود بیش از 63 هزار نفر از این افراد رای اولی باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان همچنین از به حد نصاب رسیدن تعداد شوراها در روستاهای استان خبر داد و افزود: تعداد نامزدها در همه روستاهای استان به حد نصاب رسیده و انتخابات شوراها در 942 روستا و 30 شهر استان برگزار می‎شود.

طهماسبی تاکید کرد: در بیش از 774 روستای استان شوراهای 3 نفره خواهیم داشت و در 168 روستا و 26 شهر هم شوراها 5 نفر انتخاب خواهند شد.

وی افزود: مرکز استان گرگان شورای 9 نفره و در 3 شهر گنبدکاووس، علی آبادکتول و بندرترکمن هم شوراهای 7 نفره انتخاب خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان تاکید کرد: بیش از 1625 صندوق اخذ رای در استان گلستان در نظر گرفته شده که رای‎گیری در شعب ثابت و سیار را انجام خواهند داد و البته در صورت صلاحدید هیئت اجرائی این تعداد می‌تواند افزایش یابد.

وی با توصیه به نامزدها و خبرگزاری‎ها و سایت‎های فعال در استان مبنی بر اخلاق‎مداری و قانون‎مداری در انتخابات تصریح کرد: استان گلستان یکی از امن‎ترین استان‎های کشور است که با وجود قومیت‎های مختلف از امنیت خوبی برخوردار است و همیشه مردم مشارکت بالائی در انتخابات داشته‌اند.

پنجمین دوره انتخابات شهر وروستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت برگزار می‎شود.

انتهای پیام/

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه