غصب مسجد الاقصی توسط غده سرطانی، درد مشترک مسلمین است / جنبه اعتقادی و انسانی مسجد الاقصی برجسته شود

حجت الاسلام دیلم گفت: یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی ایران مقابله با ظلم و ستم است.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام نور علی دیلم در نشست نخبگانی اندیشمندان مسلمان با موضوع روز قدس در سالن فرهنگیان گنبد کاووس گفت: یکی از اصول اساسی انقلاب اسلامی ایران مقابله با ظلم است و ستم است و امام راحل عظم الشان از همان اوایل حرکت انقلابی خود در دهه 30 و 40 موضوع قدس شریف و همچنین دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با غده سرطانی صهیونیسم جهانی را مد نظر قرار دادند تا جایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند در هر جایی از جهان اگر ندای مظلومی شنیده شود، جمهوری اسلامی ایران در کنار مظلومین و در برابر ظالمین ایستادگی می کند.

وی با اشاره به اینکه، حضرت علی (ع) در یکی از فرازهای ارزشمند وصیت نامه خود وصیت کرده است که به عنوان یک مسلمان همیشه ایام در مقابل ظلم ایستادگی کنید و کمک حال مظلوم باشید، خاطرنشان کرد: این وصیت ارزشمند حضرت علی (ع) نه فقط برای فرزندان خود بلکه برای همه بشریت می باشد و همه مسلمین، بشریت و منادیان وحدت باید این شعار مولای متقیان را آویزه گوش خود قرار دهند.

حجت الاسلام دیلم در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه، مرکز اسلامی استان گلستان طی سال های اخیر برنامه های نخبگانی زیادی را با موضوعات مختلف برگزار کرده است، افزود: ما اعتقاد داریم در کنار برنامه های عمومی، نشست های تبیینی هم با حضور اندیشمندان مسلمان دیگر اتفاق بیافتد و در این زمینه در بحث بیانیه گام دوم انقلاب نیز برنامه های نخبگانی خوبی برگزار کرده ایم.

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان ابراز کرد: با توجه به اینکه امسال بخاطر شیوع بیماری کرونا مصوب شد برنامه روز قدس به صورت فیزیکی راهپیمایی و تظاهرات اتفاق نیفتد، افزود: در این برهه از زمان ضرورت داشت که بتوانیم در فضای مجازی و رسانه ای استان در خصوص اهمیت روز قدس از کلام علما و اندیشمندان استفاده نماییم تا بتوانیم این روز مهم را با هر چه که در توان داریم چه قدما، چه قلما و چه لسانا بتوانیم تشریح و تبیین کنیم.

وی با تاکید براینکه، غصب مسجد الاقصی توسط غده سرطانی، درد مشترک مسلمین است و در واقع آن غده سرطانی به حق هم که غده سرطانی است، خاطر نشان کرد: مساله فلسطین در جهات مختلف از جمله دینی و اعتقادی و به جهات امنیتی و اقتصادی در قلب مسلمین جاسازی شده است و تنها را برون رفت از این واقعه تلخ و اختلاف افکنی این رژیم غاصب، مقاومت مردم فلسطین است.

حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه، آرمان انقلاب اسلامی حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، افزود: نگاه انقلاب اسلامی ایران این است که نظامی که در آن منطقه حاکم باشد باید توسط خود مردم فلسطین چه افرادی که در آن منطقه هستند و چه افرادی که مهاجرت کردند معیین و مشخص شود.

رئیس مرکز اسلامی استان گلستان با تاکید بر اهمیت موضوع حمایت، افزود: امروز لازم است همه آزادی خواهان جهان و مسلمانان از آرمان های قدس شریف حمایت کنند و در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه، این حمایت و حضور نباید تعبیر سیاسی شود، گفت: این حضور و حمایت باید حضوری اعتقادی قلمداد شود چون که قبله اول مسلمین در آن منطقه است، مکانی که بزرگان دین، انبیا و صحابه در آنجا مدفون شدند و از جنبه اعتقادی و مذهبی هم آن منطقه مهم است.

حجت الاسلام دیلم با ذکر این مطلب که جنبه اعتقادی و انسانی مسجد الاقصی برجسته شود، تصریح کرد: امروز با توجه به کودک کشی رژیم غاصب صهینیستی از جنبه انسانی هم مساله فلسطین باید مورد توجه قرار گیرد و آن افرادی که دم از حقوق بشر می زنند و همه مجامع بین المللی از جمله اندیشمندان جهان اسلام پای کار بیایند و آن را محکوم کنند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه