باید از ظرفیت علوم و دانشگاه برای تقویت دفاعی کشور استفاده شود / به همت فرهیختگان علمی ناوشکن فرامنطقه ای ساختیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت : باید باب همکاری دانشگاه با حوزه صنایع دفاعی باز شود تا از ظرفیت علوم ، دانشجویان و پژوهشگران برای تقویت حوزه های مختلف دفاعی کشور استفاده شود.

به گزارش زرین نامه به نقل از خبرگزاری علم و فناوری استان گلستان ؛ امیر دریادار حبیب الله سیاری بعد از ورود به استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد : در سفری که به گرگان دارم بحث ارتباط با دانشگاه و استفاده از ظرفیت های دانشجویان و عقد تفاهم نامه با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مد نظر است .

سیاری افزود: توسعه دریامحور و بررسی توانمندی های دفاعی در حوزه دریا را با حضور دانشجویان به گفتگو خواهیم نشست و اعتقاد دارم باید باب همکاری با دانشگاه ها باز شود و از ظرفیت این مکان علمی در جهت تقویت حوزه دفاعی کشور بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه به همت دانشجویان و فرهیختگان علمی ناوشکن فرامنطقه ای ساختیم تصریح کرد : دشمنان ما باور نمی کنند که به مدد دانشجویان و دانشمندان خودمان به چنین دستاوردی رسیده باشیم .

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد : قبل از انقلاب تجهیزات ما غربی بوده اما بعد از انقلاب به برکت مجاهدت های همین جوانان و دانشجویان توانستیم تجیهزات بومی شده بسازیم و در بازسازی تجهیزات قدیمی هم خیلی پیشرفت داشته ایم و امروز در جایگاهی هستیم که نیاز به واردات لوازم و تجیهزات از غرب نداریم .

دریادار سیاری اضافه کرد : روزگاری بود که زیردریایی را نمی شناختیم اما امروز زیر دریا در اختیار ماست و در حال ساخت زیردریایی هستیم و در مناطق مهم کشور و حتی تا شبه قاره هند و سومالی هم پیش رفتیم و دزدان دریایی از مقابله با جوانان ایرانی وحشت دارند .

وی یادآور شد: قبل از انقلاب تحصیل کرده های ما یا غربی بوده یا تحت تاثیر فرهنگ غرب یودند اما بعد از انقلاب به همت دانشگاه های داخل کشور تجیهزات بومی خوبی ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت و حتی قطعاتی که تحت تحریم بودیم را سعی کردیم خودمان بسازیم .

انتهای پیام/

اخبار بیشتر

آرشیو
نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه