وقتی خلاقیت جوان گالیکشی با تولید زعفران همراه می‌شود+ تصاویر

یک شهروند گالیکشی با اجرای یک طرح جدید و با استفاده از ابتکار و خلاقیت خود اقدام به کاشت گیاه باارزش زعفران کرد.

به گزارش زرین نامه به نقل از نیلکوه، محمد بهشتی شهروند گالیکشی در راستای اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی با کاشت گیاه دارویی زعفران در قوطی نوشابه بلااستفاده تولید زعفران کرد.

nilkooh1966 1

وی در این خصوص گفت: بنده چون امکانات و سرمایه زیادی نداشتم تصمیم گرفتم به‌اندازه نیاز خانواده گیاهان دارویی در منزل پرورش دهم.

بهشتی افزود: همیشه به فکر آن بودم در صورت نداشتن زمین کشاورزی آیا می‌شود گیاهانی برای مصرف خانواده در منزل کشت کرد. چون معمولاً مردم در منزلشان انواع گل‌های خانگی و آپارتمانی دارند به فکر افتادم که می‌شود گیاهان دارویی موردنیاز خانواده را در منزل کشت کرد.

این شهروند خلاق اظهار داشت: سال گذشته 5 گلدان زعفران کاشتم و برداشت زعفران نیز داشتم. اما امسال از 10 مهرماه به‌صورت جدی‌تر به فکر کاشت آن در منزل بودم.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواستم 50 یا60 گلدان تهیه کنم کاشت زعفران هزینه زیادی برایم داشت. لذا به‌صورت آزمایشی در بطری‌های مختلف و دورریز که در زندگی امروزی وجود دارد و برای طبیعت هم مضر است استفاده کردم.

بهشتی گفت: روش کاشت 50 بطری به‌صورت نردبانی و بر روی دیوار است تا حیاط منزل نیز اشغال نشود.

nilkooh1966 1

به گفته وی اگر در این روش برای پیاز زعفران فضای بیشتری در نظر گرفته شود بهتر است، چراکه پیاز زعفران هرسال بیشتر می‌شود و محصول بیشتری می‌دهد. این کار زحمت زیادی ندارد و تنها باید خاک را مرطوب نگه داشت.

این شهروند گالیکشی هزینه این کار را 45 هزار ریال برای خرید پیاز زعفران عنوان کرد و گفت: علاقه‌مند به کشت گیاهان دارویی هستم و برنامه دارم ان شالله چند نوع درختچه چای سبز و به‌لیمو نیز در گلدان‌های بزرگ در منزل داشته باشم.

وی بیان داشت: گالیکش ازنظر آب و هوایی بسیار مناسب است و به اعتقاد کارشناسان کشاورزی از مناطق دشت تا کوهستانی شهرستان می‌توان انواع گیاهان دارویی را کشت کرد. البته بحث کشت گیاهان دارویی در زمین موضوع دیگری است که درآمد خوبی هم دارد.

بهشتی افزود: تولیدات خانگی گیاهان دارویی نوعی علاقه‌مندی است که درزمان اوقات فراغت این نوع کارها انجام شود بسیار لذت‌بخش است. زمانی که یک گیاه را در منزل می‌کارید و ناظر رشد آن هرروز هستید و از آن برای مصرف خانواده استفاده می‌کنید بسیار احساس رضایت‌مندی به انسان دست می‌دهد. در اکثر منازل فضاهای بلااستفاده وجود دارد که می‌شود استفاده بهینه از کرد.

وی در پایان گفت: این حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و خواست مقام معظم رهبری است که هم از مسئولین خواستند و هم از مردم. بنده هم به نظر خودم با این کار قدم مثبتی در این زمینه برداشته‌ام و باید در همه‌جا از تمام ظرفیت، پیشرفت و تولید داخلی استفاده کرد.

nilkooh1966 1

nilkooh1966 1

nilkooh1966 1

nilkooh1966 1

nilkooh1966 1

nilkooh1966 1

nilkooh1966 1

nilkooh1966 1

nilkooh1966 1

nilkooh1966 1

nilkooh1966 1

nilkooh1966 1

nilkooh1966 1

nilkooh1966 1

nilkooh1966 1

 انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه