"نرسو" در نخستین روزهای بهاری+ تصاویر

اگر نرسو را برای طبیعت گردی در نخستین روزهای بهاری انتخاب کرده باشی، صبحگاهان از خواب شیرین با اندکی سوز سرما بیدار خواهی شد و آنگاه اول چیز که احساس تو را قلقلک می دهد خنکای نسیم و هوای مه آلود آن است که لذت ماندن را دوچندان می کند.

به گزارش زرین نامه؛ روستای "نرسو" یکی از 13 روستای کوهستانی دهنه محمدآباد بخش کمالان شهرستان علی آباد کتول است که شاید دیدن زیبایی هایش در این روزهای بهاری خالی از لطف نباشد. 

روستای نرسو هم مانند 12 روستای دیگر دهنه محمدآبادکتول ییلاقی است و مردم منطقه بیشتر در 2 فصل نخست سال به این روستا می آیند. بعضی ها اینجا خانه دارند و بعضی دیگر هم که خانه ندارند یا مهمان سرای باز نرسویی ها می شوند و یا در طبیعت چادر می زنند.

خانه های قدیمی تر این روستا گلی و سنگی است اما در سال های اخیر آهن پارها و آجر ها هم به طبیعت زیبای این روستا راه یافته و خانه ها سبک جدیدتری به خود گرفته اند. هر چند همان ها هم که خانه هایشان به سبک جدید ساخته شده، امروز خانه های گلی را ترجیح می دهند و دلشان می خواهد به هر بهانه که شده به مهمانی همسایه هایی که خانه گلی شان دست نخورده باقی مانده بروند تا به یاد کودکی هایشان خاطره زنده کنند.

به هر حال "نرسو" با وجود همه ی تلفیق های سنتی و مدرنیته اش، هنوز روستاست و زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد و همچنان آغوشش برای پذیرایی از گردشگران و ساکنان قدیمی اش باز است.

نرسو در اکثر روزهای پاییزی و زمستانی به دلیل سردی، تنهاست...

 

 

NERSSO 1.jpg - 59.50 کیلو بایت

انتهای پیام/ ت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه